Ha most kezded az esküvőszervezést, nem csoda, ha a tengernyi ötlettől össze vagy zavarodva, és azt sem tudod, merre indulj, hol kezd el a szervezést. Ha szeretnéd biztos kezekben tudni a Nagy Napot, akkor az esküvőszervező szolgáltatása pont neked való!
Mindannyiunknak más az ízlése, mások az elképzeléseink. Van, akinek egy tematikus esküvő az álma, valaki pedig rocker esküvőre vágyik inkább. Nincs két egyforma menyasszonyi csokor, ahogy az esküvői sütemények is ezerféle variációban készülnek.
Abban viszont majdnem minden menyasszony egyetért, hogy az esküvő életük egyik legfontosabb napja. Éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan fog zajlani.
Az internet tele van esküvői ötletekkel, trendekkel, esküvői weboldalakkal és blogokkal, nem csoda hát, ha úgy érzed, belegabalyodtál a számtalan információba, és nem tudod, mivel kezd az esküvőszervezést. Ebben egyrészt segítségedre lesznek az esküvőszervezés lépéseiről szóló cikkeink, másrészt – ha tényleg profi kezekben szeretnéd tudni a teendőket -, az esküvőszervező.
Mit csinál az esküvőszervező?
Természetesen megszervezi az esküvőtöket – ám ez egy kicsit egyszerű megfogalmazás.
Az esküvőszervező a házasságkötés folyamatának tervezése, koordinálása és lebonyolítása során segít benneteket, hogy minden a terveitek és álmaitok szerint alakuljon. Az esküvőszervezők központi szerepet játszanak az esküvő megtervezésében és lebonyolításában egyaránt, és számos feladatot látnak el, amelyek közül néhányat az alábbiakban sorolok fel.
Az esküvő megtervezése
Ez a rész még nem a szervezésről szól, csupán a tervezésről. Vagyis ebben a fázisban kerül sor a számtalan gondolat és ötlet rendszerezésére. Az esküvőszervezők ilyenkor személyes találkozó során szokták átbeszélni a párral, pontosan milyen esküvőt szeretnének. Ez a beszélgetés kiterjedhet a legapróbb részletekig is, de gyakran az első találkozó csupán a tengernyi lehetőség számbavételéről szól.
Mivel a pár – főleg a menyasszonyok – már a találkozó előtt is számos órát fektetnek az ötletelésbe, rengeteg inspirációval vannak felvértezve. Mivel előfordulhat, hogy a tervek nem passzolnak az anyagi lehetőségeitekhez, az esküvőszervező segít olyan alternatívákat és megoldásokat találni, ami elnyeri a tetszéseteket.
Az első megbeszélés alkalmával tehát egyeztetésre kerül, hogy:
- mekkora esküvőt szeretnétek,
- hol kívánjátok megtartani,
- nagyjából hány vendéget hívnátok meg,
- szeretnétek-e olyan szolgáltatókat, mint a dekoratőr, a vőfély, a ceremóniamester vagy a szertartásvezető,
- szükséges-e a vendégeknek szálláslehetőséget biztosítani,
- milyen stílusú menyegzőt szeretnétek.
Esküvői költségvetés tervezése
A fentiek tükrében az esküvőszervező segít megtervezni a költségvetést. A költségvetés rendkívül fontos, hiszen, ha nem gazdálkodtok végtelen mennyiségű pénzzel, akkor bizony féken kell tartanotok a kiadásokat.
A tervezés során átbeszélitek az esküvőszervezővel, hogy mekkora összeg áll rendelkezésetekre, mi az a maximum ameddig el tudtok menni a kiadásokkal, illetve, hogy milyen szolgáltatásra mekkora keretet szántok.
A költségvetés és az esküvőszervező a későbbiekben is nagy segítségetekre lesz, mert a terv alapján látni fogjátok, mire mennyit akartok költeni, az esküvőszervező pedig segít nektek abban, hogy ezeket a határokat be is tudjátok tartani.
Esküvői szolgáltatók keresése, szerződtetése
Az esküvői terv és a költségvetés alapján az esküvőszervező felkutatja nektek azokat a szolgáltatókat, akik minőségben, stílusban és árban is megfelelhetnek. Felveszi velük a kapcsolatot, árajánlatokat gyűjt be, ellenőrzi a referenciákat, majd a legmegfelelőbbeket megmutatja nektek. Innen már csak rajtatok áll, hogy melyikük a szimpatikus, kiket szeretnétek megbízni.
Ha megtaláltátok a megfelelő szolgáltatókat, az esküvőszervező intézi a szerződéskötést is. A szerződéskötés rendkívül fontos pont, így érdemes nagy gondot fordítani rá. Szerencsére, ha esküvőszervezővel dolgoztok, akkor ezt a terhet – legalábbis a nagy részét – leveszi a vállatokról.
Kapcsolattartás
Az esküvőszervező munkájának legfontosabb része a kapcsolattartás, ami tulajdonképpen az esküvőszervezés legnagyobb feladata. Ebben a fázisban a szervező gondoskodik róla, hogy minden és mindenki ott legyen, ahol lennie kell, minden tökéletes legyen. Kezeli a felmerülő kérdéseket, problémákat, kéréseket, módosításokat, probléma esetén intézkedik. Csak akkor fordul hozzátok, ha feltétlenül szükséges, így megspórolja nektek a felesleges idegeskedést és telefonálgatást is.
Koordináció
Természetesen az esküvőszervező munkája nem ér véget azzal, hogy felvirrad a Nagy Nap. Az esküvő előtt és közben is végig jelen van, koordinálja a szolgáltatók munkáját, elhárítja a problémákat, ha kell tájékoztatja a násznépet, és mindenről gondoskodik, hogy nektek ne legyen más dolgotok, mint élvezni a napot – és persze kimondani a két igent.
Problémamegoldás mesterfokon
Az esküvőszervező problémákat eszik reggelire. Verhetetlen a felmerülő akadályok leküzdésében és a problémák megoldásában. Legyen szó akár egy visszamondott esküvői helyszín foglalásról, vagy éppen egy makrancos szolgáltatóról, a szervező mindezeket megoldja – helyettetek.
Esküvő után
Még mindig nincs vége a szervező munkájának, hiszen attól, mert az esküvő lezajlott, még számos teendő van. A lagzi után az esküvőszervező irányítása mellett zajlik a helyszíni dekoráció lebontása, a szolgáltatók kifizetése (akit a helyszínen kell), de adott esetben még a nászajándékba kapott pénzre is vigyáz.
Az esküvőszervező annyit segít, amennyit szeretnétek
A fenti pontok természetesen nincsenek kőbe vésve. Ahogyan minden pár és minden esküvő más, a szervező munkája is változhat.
Vannak párok, akik meg tudják oldani a szervezési feladatokat. Nekik elegendő lehet, ha csak egy egyszeri konzultációt, tanácsadást kérnek az esküvőszervezővel, hogy a gondolataik és terveik tisztázásában kapjanak segítséget.
Olyanok is vannak, akik szeretnék, ha az esküvő napján valaki mellettük lenne, de szervezi maguk akarnak. Megint mások épp az esküvő napján nem igénylik a támogatást.
A variációk sok félék lehetnek, éppen ezért az esküvőszervezők szolgáltatásai is különbözőek. Azt válasszátok, aki már elsőre szimpatikus, akivel egy húron pendültök, és akinek szakmai eredményeivel is meg vagytok elégedve.
Az esküvőszervező célja, hogy álmaitok esküvője tökéletes legyen, ezért annyit segít, amennyit kértek tőle.
Összegezve tehát miért hasznos egy esküvőszervező?
- Sokkal nagyobb tapasztalata és rutinja van az esküvők világában, mint Nektek.
- Sokkal nagyobb tapasztalata és rutinja van az esküvők világában, mint Nektek.
- Megtalálja a számotokra legmegfelelőbb szolgáltatókat, egyezkedik velük, szerződést köt.
- Megismerhetitek a legújabb esküvői divatot, trendeket.
- Intézkedik, feladatokat old meg helyettetek, ezzel is rengeteg órát spórolva Nektek.
- Segít kordában tartani az esküvői költségvetést.
- Vele elkerülhetők a bakik, problémák.
- Megtalálja Nektek a legkedvezőbb, legjobb ajánlatokat.
- Őszintén mondja el minek mi az előnye és a hátránya.
- Teljesen személyre szabott, a Ti igényeiteknek megfelelően szervezi meg az esküvőtöket.
- Folyamatosan egyeztet minden szolgáltatóval.
- Az esetleg felmerülő változtatásokat úgy csinálja meg, hogy a végeredmény tökéletes legyen.
- Gondoskodik róla, hogy minden apró részlet tökéletes legyen és minden úgy történjen, ahogy megálmodtátok.
- A Nagy Napon is mellettetek van és segít lebonyolítani a teljes esküvőt.