Esküvőszervezési ellenőrzőlista: Hogyan szervezd meg a Nagy Napot?

Először is gratulálok! A házasságkötés életed egyik legizgalmasabb és legfontosabb időszaka. Másrészt az esküvőszervezés az egyik legstresszesebb dolog lehet, amit valaha is tenni fogsz.

Útmutatónk és ellenőrzőlistánk célja, hogy a szervezési folyamat egy kicsit kevésbé legyen stresszes, ezért megvizsgáljuk a legfontosabb lépéseket, amelyeken végig kell menned, és pontról pontra megnézzük, hogyan kell megtervezni az esküvőt, mi a fontos és mit kell figyelembe venned.

Az olyan eszközök, mint a Pinterest vagy az esküvős weboldalak nézegetése, nagyszerűek az ötletek és az inspiráció megszerzéséhez, azonban a gondolatok rendszerezéséhez célszerű, ha egy mappában vagy füzetben gyűjtögeted a szóba jöhető variációkat, ötleteket, elérhetőségeket és képeket.

Kulcsfontosságú esküvőszervezési lépések

A legfontosabb, hogy élvezzétek a jegyesség időszakát. Bár a szervezés néha idegtépő lehet, és számos kérdésben kell döntenetek, ez a korszak különleges, így érdemes egymásra is koncentrálnotok.

Nézzük, milyen lépések a legfontosabbak az esküvőszervezés során:

  • Költségvetés elkészítése
  • Prioritások meghatározása
  • Hivatalos tennivalók
  • Helyszínkeresés
  • Szolgáltatók kiválasztása és ötletelés
  • Meghívók kiküldése

Esküvői költségvetés készítése

Az esküvő mindenképpen kiadással jár, még akkor is, ha nem 100 fős lagzit, csak kis családi összejövetelt terveztek. Még az elején határozzátok meg, mekkora pénzösszeg áll a rendelkezésetekre, amiből gazdálkodni tudtok, vagy mi az a maximum összeg, amit az esküvőre szántok.

Az esküvői költségvetés segít részletesen átlátni, milyen szolgáltatásokra mekkora keret áll rendelkezésetekre, hány vendéget tudtok meghívni, így hosszú távon is a meghatározott összegen belül tudtok maradni.

Üljetek le és vizsgáljátok meg a pénzügyeiteket, és döntsétek el, hogy mennyit szeretnétek az esküvőre költeni. Biztos vagyok benne, hogy ez egy nagyon fontos nap az életetekben, ám biztosan nem szeretnétek tengernyi adóssággal kezdeni a közös életeteket, így mindenképp legyetek őszinték, és tervezzetek felelősen.

Ha eldöntöttétek, hogy mit engedhettek meg magatoknak, akkor a költségvetést különböző kategóriákra oszthatjátok:

  • Helyszín
  • Ételek és italok
  • Szolgáltatók
  • Dekoráció és virágok
  • Ruha
  • Ajándékok
  • Nászút

Nincs rossz válasz, amikor az esküvő költségvetés összeállításáról van szó, általában nem a legélvezetesebb része az esküvőszervezésnek, még akkor sem, ha könyvelő vagy, de hálás leszel magadnak, amiért időben megcsináltad. A költségvetés készítéséhez ITT találsz hasznos cikkeket.

Prioritások meghatározása

Most kezdődhet az igazi izgalom; ideje álmodozni és elképzelni, hogy milyen esküvőt szeretnétek. Elkezdhettek mindent mérlegelni a stílustól és témától kezdve az ideális helyszínig: kicsi vagy nagy, meghitt vagy nagyszabású, itthon vagy külföldön?

Döntsétek el, hogy ezen elképzelések mely elemei a legfontosabbak, amit mindenképp szeretnétek megvalósítani. Ez lehet bármi, attól kezdve, hogy szabadtéri esküvőt szeretnétek a csillagok alatt, egy meghitt összejövetelt a legközelebbi családtagokkal, egy fesztivál stílusú partit ínyenc ételkocsikkal, vagy egyszerűen csak azt a Vera Wang menyasszonyi ruhát szeretnéd viselni, amelyről gyermekkorod óta álmodtál.

Határozzátok meg, hogy mik azok a dolgok, amiket mindenképp fedeznie kell a költségvetésnek, kiket szeretnétek mindenképp meghívni, vannak-e olyan extrák, amikből nem engedtek. Ha ezekkel tisztában vagytok, könnyebb lesz tovább lépnetek a szervezésben.

Hivatalos tennivalók

Bizony, az esküvőszervezés nem csak ötletek és inspiráció, vannak hivatalos teendőitek is. El kell döntenetek, hogy egyházi, vagy csak polgári esküvőt szeretnétek-e, illetve utóbbit hogyan kívánjátok megvalósítani? Ha csak polgári esküvőt terveztek, de azt szeretnétek egyedien kivitelezni, a szertartásvezető szolgáltatása segítségetekre lesz, ám így is szükséges hivatalos és törvényes házasságot kötnötök egy hivatalban. Erről ITT olvashattok bővebben.

A hivatalos ügyintézéshez szükségetek lesz:

  • Személyi igazolvány
  • Lakcímkártya
  • Anyakönyvi kivonat
  • Külföldi bejelentett lakóhely esetén születési anyakönyvi kivonat, útlevél
  • Ha a házasulandó személy külföldi, akkor érvényes útlevél vagy letelepedési engedély szükséges
  • Igazolás az önkormányzattól, hogy a családi állapototok egyedülálló
  • Előző házasság esetén annak felbontását igazoló dokumentumok
  • Özvegység esetén az elhunyt halotti anyakönyvi kivonata

Ezeken kívül a következő adatokat kell megadnotok az időpontfoglalás során:

  • Születési hely, személyi azonosító
  • Előző családi állapot
  • Lakóhely
  • Apa/anya születési családi és utóneve
  • Állampolgárság
  • Az esetleges előző házassági nevetek/ születési családi és utónevetek
  • A házasságkötés után felvenni kívánt nevetek
  • Ezek mellett az anyakönyvvezetők leegyeztetik veletek, hogy a hivatalban vagy külső helyszínen szeretnétek az esketést, szeretnétek e bevonuló és más zenéket és azokat Ti hozzátok-e, legyen-e valamilyen díszítés, szülőköszöntés, vagy bármilyen más ceremónia.

Esküvői helyszín megtalálása

Az esküvői helyszín kiválasztása az egyik legfontosabb döntés az esküvőszervezés során. Ahhoz, hogy megtaláljátok az ideális helyszínt, fontos figyelembe venni néhány dolgot:

  • Az esküvő stílusát: Ha bohém esküvőt terveztek, biztosan nem egy elegáns konferenciatermet kerestek. Válasszatok olyan helyet, ami passzol az esküvő stílusához.
  • Vendégek számát: A násznép mérete is befolyásoló tényező, hiszen egy picike helyre nem tudtok bezsúfolni 80 vendéget, míg egy bálteremben elveszik a szűk család.
  • A költségeket: Bizony, az is nagyon fontos, hogy a szimpatikus helyszín milyen árakon tudja biztosítani a szolgáltatást. Ha nem fér bele a költségvetésbe, bizony le kell mondanotok róla.
  • Megközelíthetőség: Milyen messzire kell a násznépnek utaznia? Szükség van-e szállásra a lagzi után? Ezek olyan kérdések, melyek befolyásolhatják, megfelel-e nektek egy adott rendezvényhelyszín.

Ha ezeket átgondoltátok, nézelődjetek a neten, kérjetek ajánlásokat és keressetek fel több helyszínt is, végül pedig azt válasszátok, ami nem csak minden szempontból tökéletes, de jól is érzitek ott magatokat.

Szolgáltatók kiválasztása és ötletelés

Már nagyjából körvonalazódik az esküvő, megvan a helyszín, az időpont és a hozzávetőleges tervek is. Nincs más hátra, mint megtalálni a megfelelő esküvői szolgáltatókat a nagy napotokhoz.

Szerencsére számtalan lehetőség áll rendelkezésetekre a ceremóniamestertől a DJ-n át a fényképészig, a kiválasztásukhoz pedig sok-sok segítséget találtok ITT.

Persze az esküvői ruhák sem maradhatnak ki a sorból. Mivel már tisztában vagytok a főbb irányvonallal, ideje kiválasztani a ruháitokat is. Ehhez is találtok inspirációt és segítséget ITT.

Ha megtaláltátok a szolgáltatókat, tervezgessetek, ötleteljetek, a dekorosnak vagy a szertartásvezetőnek biztosan lesznek remek tippjei, tanácsai. Álmodjátok meg a dekorációt, a tortát, a süteményeket, a köszönő ajándékokat, és minden egyebet a nagy napra.

Meghívók kiküldése

Amennyiben már minden összeállt, és sínen vannak az esküvői tervek, ideje kiküldenetek a meghívókat a vendégeknek. Ehhez remek esküvői idézeteket találtok a neten, készíthetitek házilag, de rengeteg nyomda és szolgáltató segít megvalósítani az egyedi ötleteiteket is.

Ne felejtsétek el a meghívóra ráírni:

  • Neveitek
  • Ceremónia helyszíne és időpontja
  • Lakodalom helyszíne és időpontja

Hogy milyen szövegkörnyezetbe foglaljátok az adatokat, az rajtatok múlik. Használhattok sablonokat, de megfogalmazhatjátok ti magatok is. Írhattok bele idézetet, verset. Utalhattok benne arra is, hogy nászajándékot vagy esetleg borítékot kértek-e ajándékba.

Ha eddig eljutottatok, akkor nincs más hátra, mint az utolsó simításokat, egyeztetéseket végrehajtani, és tűkön ülve várni az esküvőt!

Ajánlott cikkeink

Rate this post